Kitap Yorumu || Hz. Adem (a.s.) - Mustafa Necati Bursalı (Peygamberler Tarihi 1)

Puanım: 8/10

Uzun zamandır peygamberler hakkında bu tarz bir kaynak istiyordum, ama bilgi kirliliği çok yaygın olunca, oldukça seçici davranıp iyi bir araştırma yaptım ve Mustafa Necati Bursalı'nın yazdığı Peygamberler Tarihi Serisi'nde karar kıldım. Okuduktan ve içeriğin kapsamını da keşfettikten sonra doğru kararı verdiğimi anladım.

Serinin ilk kitabında gördüğüm kadarıyla yazar, hikayeleştirerek ve biraz övgülü bir dil kullanarak anlatmayı tercih etmiş. Ama yine de verdiği her bilginin sonunda dayandığı kaynağı belirtmeyi de ihmal etmemiş ki bu benim için en önemli detaydı. Okuduklarımın altı boş bilgiler olmaması beni rahatlattı ve öğrenme şevkimi arttırdı diyebilirim.

Olayları hikayeleştirmesi de yine benim gibi okurlar için odağı kolaylaştıran bir durum, bu nedenle akıcı buldum kitabı. Ama yazarın fazla süslü bir dil kullandığı görüşündeyim, okurken yordu biraz beni. Bir de yazarın yaşından kaynaklı olarak lügâtında eski kelimeler mevcut ama pek de bir anlam karmaşası yaşatmıyor okurken.

Seri boyunca sadece kapakta adı geçen peygamberler anlatılmıyor, Kur'an-ı Kerim'de adı geçen tüm peygamberler kronolojik sırayla kitaplara dağıtılmış durumda. Bu beklemediğim bir artı oldu benim için.

Kısacası böyle bir kaynak arayanlara bu seriyi öneririm, okuması oldukça rahat ve keyifli. Ayrıca üstü kapalı da değil oldukça detaylı güzel bir bilgilendirme yapılmış. Serinin her kitabına böyle ayrı ayrı detaylı yorum yazmayı düşünmüyorum açıkçası. Okudukça kısa kısa yorum girer, seriyi bitirdiğim zaman da bir seri yorumu girerim diye düşünüyorum. ^^

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *