Kitap Yorumu || Ölüm Defteri - Kevin Brooks


Herkese merhabalar 😻. Bugün sizlere okuyan çoğunluğun büyük bir noktada hayal kırıklığına uğrattığını gördüğüm Ölüm Defteri'nin, yorumuyla geldim.

Puanım: 8/10

Açıkçası kitaba vereceğimi düşündüğüm puan, okudukça düşüşe geçmiş ve 6'yı bulmuştu. Bir de yazarın bazı okurları düşürdüğü hayal kırıklığı olayını da spoiler yiyip öğrenmiştim.
Ama sonra bu hayal kırıklığını bize neden yarattığını anladım. Okurlar olarak bence biz bu kitabı yanlış anladık ve olaylara fazlaca Yukarıdaki Adam'ı merkeze koyarak baktık. Ve bu da bizim yanlış beklentilere girmemize sebep oldu.

Hayır, mesele Yukarıdaki Adam değil, 16 yaşındaki Linus Weems ve onun yaşamındaki özlemler, pişmanlıklar ve beklentilerdi...

Elimizdekinin 'Linus Weem'sin ölüm defteri olduğunu unutmamak gerek okur olarak. Yoksa kitabı okurken yanlış soruların cevaplarını arar bir hâlde buluruz kendimizi ve hayal kırıklığına uğrarız.

Elbette kitapta beni darlayan yerler de oldu ama belki de bu Linus'un zeka yapısını çözme sürecimin yavaşlığından kaynaklanmış olabilir.

Benim için (?) olarak kalan yerler oldu ama bunlar da Linus'un bakış açısıyla anlatıldığı için olabilir. Yazar inandırıcı hatta gerçek bir iş çıkartmış.


SPOILER VAR!!

Kitabı tam olarak ne zaman anladım biliyor musunuz?
Sanırım sondaki boş sayfalara bakıp ağlamaya başladığımda veya Yukarıdaki Adam'a veda ettiğimizde.


SPOILER BİTTİ!!


En çok Fred karakterini sevdim, beni şaşırtacak kadar iyi bir karakterdi. Linus ve Jenny'nin düşünme şeklini de çok sevdim diyor ve buraya kadar okuduysanız çok teşekkür ediyorum.

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *