Kitap Yorumu || Şimşek Hırsızı (Percy Jackson and the Olympians # 1) - Rick Riordan

 Herkese merhabalar💚

Şimşek Hırsızı'nı 6 yıl önce okudum sayılır ama benden sonra kardeşim okudu ve aşırı sevince, Rick Riordan'ın kitaplarını alıp okumaya başladı ki hala da almaya devam ediyor. Ben de bir süredir seriye tekrardan, düzgün bir şekilde başlayıp devam kitaplarını da okumayı arzu ediyordum ki şansıma kavanozdan Şimşek Hırsızı adı çıktı ve ben de kitabı sonunda okudum.

Konusundan kısaca bahsetmek gerekirse, Percy 12 yaşında ve biraz sorunlu olan bir çocuk. Sürekli okul değiştirmek zorunda kalmıştır. Gittiği son okul olan Yancy'de, yakın arkadaşı Kıvırcık ve öğretmeni Bay Brunner hariç sevdiği kimse yoktur. Ama Percy'nin bilmeyip, diğerlerinin bildiği şey ise Percy'nin bir melez olması, yani babasının Yunan Tanrısı olması. (Çok havalı bir şey bence😄) Ayrıca Zeus'un çalınan şimşeği için hırsız olarak gösterilmesi de cabası. Percy peşine düşen yaratıklardan kurtulmalı ve hırsız olmadığını Tanrılara ispat etmesi gerekmektedir.

Puanım: 8/10
Olaylar Percy'nin gözünden anlatılıyor ve bence Percy muhteşem bir anlatıcı. Çünkü mantıklı bakış açısı ve mizah dolu anlatımıyla beni çok eğlendirdi kitap. Hiç sıkılmadan okudum. Tabi bunda olayların çok olmasının da payı vardı.

Ama bir yer vardı ki benim kitapta da filmde de aşırı sevdiğim bir bölümdü: Vegas. Gerçekten de yazar orada harika bir iş çıkarmıştı.😍 Eminim okuyan herkes benim gibi o Lotus 🌸 Çiçeklerinden istemiştir.😂 Hikaye çok güzel, dili kolay. Betimlemeler tadındaydı. Karakterler de -Luke da dâhil- kendini bana sevdirdi.

Ayrıca çeviri de çok güzeldi ama Doğan Egmont ve Dex'in dandik sayfa yapısı yüzünden, 300 küsür sayfalık kitap aşırı inceydi ama bildiğim kadarıyla Dex kitaplarını düzenleme yoluna girdi. (Muhtemelen fiyatta da artış yolu anlamına geliyor bu🐱.) Kısaca kitabı beğendim ve tavsiye ederim. Devamını da okuyacağım.

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *