Kitap Yorumu || İnsan Ne İle Yaşar - Tolstoy

 2018'e girerken yaptığım planlardan biri de klasik okumaya başlamaktı. Bu kararıma sadık kalmak için bu hafta elime gözümü korkutmayacak bir kalınlıkta olan İnsan Ne İle Yaşar kitabını aldım. Ve çok hızlı bir şekilde de bitirdim. Bilmeyenler için kitap kısaca bilgi vereyim: Kitap 3 kısa hikayeden ve 97 sayfadan oluşuyor. Her hikaye insanlık ile alakalı bir ders veriyor. Kitap benim gibi klasiklerin sıkıcı olduğuna dair önyargısı olanlara birebir. Ayrıca Tolstoy sürekli bir heyecan duygusu yaşatmıştı. Sürekli acaba ne olacak diyerek, hızlı hızlı okutturuyordu kendini. Hikayelerin sonunda yüzümde hep bir buruk gülümseme oluştu. Trajik sonlarıyla, okuru insanlık hakkında düşündürüyordu. Kitabın iki hikayesinde bulunan kış teması da çok hoşuma gitti. Neredeyse karakterlerle birlikte ben de üşüdüm ve kışı da çok sevdiğim düşünülürse buna bayıldım diyebilirim. Kısaca ben kitaba da, Tolstoy'un kalemine de hayran kaldım. Küçüklüğümde soğumuş olduğum klasiklere karşı olan yargılarımdan kurtulmaya çalıştığım şu günlerde, klasiklere Tolstoy ile dönmüş olduğum için çok mutluyum.

Kitabı muhakkak herkese öneririm, rahat dili ve eğlenceli karakterleriyle kitaba başlamanız ile bitirmeniz bir olacaktır.

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *