MİM || Uyarlamaca

Herkese merhaba, bugün benim çoookkk beğenerek ve severek takip ettiğim Kütüphanemden Kitap Manzaraları blogunun sahibesi tarafından mimlendiğim, çok eğlenceli bir mim yapacağım:))
Bu arada kendisine çok teşekkür ediyorum ve merak edenler hemen şuraya tıklayarak onun cevaplarını okumaya gidebilir:)) Hadi başlayalım:))




1- Uyarlama dizi/film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkta uyarlama dizi film seyredersiniz?

-Bununla ilgili bir ayrım yapmam. Denk gelirse izlerim. Ama merak ettiğim ve henüz okumadığım bir kitabın uyarlaması ise önce kitabı okur, sonra filmi/diziyi izlerim :))


2- Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?

Açıkçası hatırlamadıklarım muhakkak vardır ama Açlık Oyunları serisi benim hayal edebileceğimden bile çok daha uygun bir cast ve dekorla gelmişti karşımıza ve tam olarak kitaba bağlı kalınmıştı bence.
Yüzüklerin Efendisi ve Hobbit filmleri de yine kitabı filmlerinden dolayı tanımama sebep oldu diyebilirim. Muhteşem yapıtlardı kesinlikle, hala izleyebilirim hepsini.
Son olarak şunu da söyleyeyim kitabını hala okumamış olsam da başrolünde Will Smith in oynadığı ve benim deli gibi sevdiğim I'm Legend (Ben Efsaneyim) filmi de kesinlikle mükemmel bir çalışma olmuş.




3)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz, uyarlamayı yapanlara "neden yaptınız bunu neden?" diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?

Aslında bu da cevabı çok uzun bir soru ama ilk aklıma gelen cevabı söylemek gerekirse, çok sevgili yazarım Stephenie Meyer' in yazmış olduğu Twilight (Alacakaranlık) serisi ve The Host (Göçebe) kitaplarının filmleri. Aslında Twilight ın castıyla bir problemim yok çoğu oyuncu uygun ama filmin çekimi ve kalitesi çok da başarılı sayılmaz. Tam tersi the Host ta ise cast benim hayal ettiğimden çok farklıydı. Ihh beğenemedim işte.









4)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?

Kuşkusuz Sherlock ve Doctor Who dizileri, kitaplarından bile iyi olabildiği noktalara sahip yapımlar bence. Sadece oyuncularla değil, çekim kalitesi, inandırıcılığıyla SÜPERLER :)
Ama artı olarak the Originals da gerek sürükleyiciliğiyle, en çok da gerek castıyla müthiş bir dizi olmuş bence ;))





5)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz?

Tabi söylerim, Shadowhunters dizisi. Tamam birebir Ölümcül Oyuncaklar olmasını beklemiyorum ama olaylar bana bir saçma, her şey fazla yeni yetme geliyor. Bence Lily Collins li, Ölümcül Oyuncaklar çok daha iyiydi film olarak.






6)Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?

Oooooo ben buna başlarsam akşam olur. Aslında hiç istemiyorum diyebilirim aynı zamanda da. Çünkü genelde hayal kırıklığı oluşturabiliyor cast maalesef. Ama hayalimdekini birebir yapacaklarını düşünerek bu soruya cevap vermek gerekirse: Hush, Hush (Fısıltı) serisi, Lux serisi, Monica McCarty nin Highland Guard (İskoç Muhafız Alayı) serisi, Mara Dyer serisi ve Yıldız Öpücüğü kitabı aklıma ilk gelenler :))






Evett ben cevaplarken çok düşünmek zorunda kaldım çünkü sorular zordu ama eğlenceli bir mim oldu benim için. Ben ne cevap vereceklerini aşırı merak ettiğim için bu Sade ve Derin ile Fighting!!! bloglarının tatliş sahiplerini ve de bunu yapmak isteyen herkesleri mimliyorum:))








Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


!!!Bu yazıyı "Bir Hayalperestin Kütüphanesi" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, iznim olmadan alınmış, ÇALINMIŞTIR!!!



Yorumlar

  1. Bende mimlenmistim fakat yapamayacagim icin üzülerek red etmistim 😃 hic bana göre dgil aklima kesinlikle gelmez 😃 ama sen iyi bulmussun masallah 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bunu yapamasanız bile zaten o kadar çok şeyi rahatlıkla yapabiliyorsunuz ki eksikliği belli olmuyor :))

      Sil
  2. Benim için de zor bir mim :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim:)) Bence sizde yapabildiklerinizle bu mimin eksikliğini kapatıyorsunuz :))

      Sil
  3. neden 6 Nisan diyooor ordaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hiç sorma canım zamanlamada problem yaşadım ama düzelticem inşallah :))

      Sil
  4. Açlık Oyunları serisini okumuş olsam da sırf başroldeki kızı donuk bulduğum için izlememiştim filmini ama çoğu kişi paralel olduğunu söylüyoor kitaplarla senin gibi. Yüzüklerin Efendisi serisini de okudum ama filmini izlemek bir türlü kısmet olmadı ne yazık ki. İnşallah yakında izlerim onuda. Ben Efsaneyim'i izlemiştim Will Smith hayranlığımdan ama kitabı olduğunu senden öğrendim ve şaşırdım vvalahi. Sherlock cevapları verilmesinden anlıyorum ki herkes sherlock un uyarlaması ile gayet mutlu ama Originals in kitabını ookumamış olsamda cast konusundaki fikirerine katılıyorum özellikle Joseph Morgan sözkonusu ise. ;) Shadowhunters konusunda da katılıyorum sana. Ben film halini bile pek beğenmemiştim ama diziyi görünce film haline şükrettim. Hele Jace i oynayan oğlan ağlamama sebep olacak. :'( Hush Hush ın ve Lux un uyarlaması yapılacak diye duymuştum bir yerde ama ne zaman olur aslı var mı hiç bilmiyorum olursa izlerdim heralde bende. Neyse ççok uzun bir yorum oldu ksuura bakma. Harika cevaplar vermişsin çok güzel bir mim olmuş ellerine sağllık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu uzun ve dolu dolu güzel yorumun için ben sana teşekkür ederim. Yüzüklerin efendisini izlemeni öneririm kesinlikle ve ben de Ben Efsaneyimin kitabını filminden sonra duydum ama okumayı çok isterim. Ayrıca evet ben de Hush hush ın film haklarının satıldığını duydum ama ne bir ilerleme ne de bir gelişme var:(( Bekleyelim hep birlikte bakalım:))

      Sil
  5. Yüzüklerin Efendisi'ni herkes beğeniyor ama ben kitaba uygun olmazsa da beğenmezsem eğer diye çekinip izlemeyi istemiyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle söyleyeyim elbette kitap kadar uzun ve ayrıntılı olamaz hiç bir uyarlama. Ama yüzüklerin efendisi gerek oyuncularıyla gerek müzikleri ve ve efektleriyle ve daha aklıma gelmeyen bir çok şeyiyle çok etkileyici bir yapım olmuş. Ama kararsızsanız size önerim ilk filmin fragmanını youtube dan açın bir izleyin beğenirseniz filmini de izlerseniz. Ama ben beğeneceğinizi düşünüyorum dublajı bile çok başarılı bana göre :))

      Sil
  6. çok güzel yazı gerçekten sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim ve elbette gelirim:)) Şu an yola çıktım bile ;))

      Sil
  7. Çok güzel olmuş ^_^ Alacakaranlık gerçekten fiyaskoydu benim için de bu arada (göz deviren surat)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimlediğin için tekrardan teşekkür ederim:)) Bir de Robert pattinson ve Kellan lutz ı aşırı severim filmde heba olmuşlardı sanki biraz:((

      Sil
  8. Çok güzel olmuş ^_^ Alacakaranlık gerçekten fiyaskoydu benim için de bu arada (göz deviren surat)

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir mi olmuş aynı zamanda zorlayıcı gözüküyor. Bende deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette deneyin hatta bana da haber verin okumak için sabırsızlanıyorum:))

      Sil
  10. obsidiyen bi türlü okuyamadım ama filmi olsa hemen koşarım yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitabını da öneririm:)) Ama filmi çıkarsa hemen birlikte gidelim ;))

      Sil
  11. Merhaba. Shadowhunters gerçekten çok kötü bir uyarlama, gözlerim kanamıştı izlerken. Zaten bir kaç bölüm izleyip bıraktım :-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

- Arkadaşlar yorumsuz bırakmayın lütfen; ama kaba ve rahatsız edici kelimeler ve konularda da yorum yazmayın !
-Yorumlarınıza en kısa zamanda hep cevap vermeye çalışacağım :)

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *