Kitap Yorumu || Şahane Hatalar: Yeni Hayat (Choose Your Destiny # 4) - Liz Ruckdeschel, Sara James

Herkese merhaba :)) Bugün benim türünü çok sevsem de uzun zamandır okuyamamış olduğum bir seri olan Şahane Hatalar ın 5. kitabını yorumlayacağım. Ama önce kısa bir tanıtım:

Şehri bırakıp, banliyöde yeni bir hayata başlıyorsun.

Yeni arkadaşlar, tanımadığın bir şehir, yabancısı olduğun bir okul, tekinsiz komşular. Yeni bir hayat senin seçimlerinle şekillenecek. Vereceğin kararlar kaderini çizecek. Yeni bir hayata başlamaya hazır mısın?

Kader diye bir şey vardır ve sizin seçimlerinizle değişir.

Bu kitabı okumaya normal bir kitap gibi birinci sayfadan başlayın. İlk bölümün sonunda, önünüze bir yol ayrımı çıkacak. Kararınızı verin ve ilgili bölüme gidin. Her bölümün sonunda seçimlerinizle kaderinizi kontrol etmeye devam edeceksiniz. 

Kitabı okurken bazen hiç beklemediğiniz bir yere ulaşacak, bazen de kendinizi daha önce olduğunuz yerde bulacaksınız. Hayatın size neler hazırladığını asla bilemezsiniz. Ama şunu biliyorsunuz, iyilikler her zaman ödüllendirilmiyor ve bazen hatalı kararlar, şahane olayların başlangıcı olabiliyor. Her yolculuğun sonunda başa dönüp tekrar başlayın, unutmayın, herkes ikinci bir şansı hak eder. Yüzlerce farklı hayat sizi bekliyor. 

İyi şanslar.

Baskı Tarihi: Ocak 2014 
Sayfa Sayısı: 296 
Orjinal Adı: What If . . . Everyone Was Doing It
Çeviri: Dilek Berilgen Cenkciler 
Yayınevi: April Yayıncılık 
Kitabın Türü: Roman, Edebiyat

Yorumum:
Ben bu serinin ilk kitabını bundan çookk uzun yıllar önce okumuştum ve sonrasında bir iki kitabıyla daha tanışma fırsatım olmuştu fakat uzun yıllardır bu seriden bir kitap elime alıp okumuyordum. Ta ki geçenler de hafif bir şeyler okumak istediğim için aklıma gelene kadar. Aslında benim bu türe bu seriden öncede aşinalığım vardı, küçükken çok eğlenceli bir macera serisi vardı okuduğum bu türde. Ama artık kitap elimde olmadığı için çok araştırsam da kendisinden bir iz bulamadım. Ana karakter bir erkek çocuktu ve teyzesiyle piramitlerde kayboluyordu önüne çıkan yollarda ne yapması gerektiğine siz karar veriyordunuz. O kitabın adını bulamamak hala benim için bir hüzün kaynağıdır açıkçası eğer aranızda benim gibi bunu okumuş olup, hatırlayan varsa yorumlara yazsın lütfen.



Yaa yine konudan uzaklaştım epey bir, hiç uyarmıyorsunuz!!
Dediğim gibi ben bu kitabı eskiden aldığım hazdan yola çıkarak büyük bir hevesle aldım ama açık olmak gerekirse benim için tam anlamıyla büyük bir hüsran oldu. Hani belkide artık benim yaşıma göre değildir diyeceğim ama ilk kitap, kesinlikle yetişkin bayanları kapsayan bir kitaptı ve belli bir kalitesi vardı. Ama bu kitap tam bir ergenlik kitabıydı bence. Yani anlıyorum, böyle bir kitapta edebi derinlik aramamak gerek çünkü bir tür oyun kitabıdır ve dilinin de basit olması normal. Ama bu kadar yüzeysellik beklediğim bir şey değildi açıkçası. Eğlenirim biraz diye aldım elime, okumaya başladım ama sürekli bir sıkılma hikayenin devamını getirmekte zorlanma yaşadım :( 
Normalde bu kitabın olayı sayısız olasılıklar denizinde yüzebilmeni sağlamak ve birden fazla son yaşayabilmek ama ben o kadar sıkıldım ki sadece bir son oluşturdum kendime. Dönüp başka bir hikaye oluşturma isteği hiç kalmadı yani. 

Kaldı ki ben çok severim okulda ki yeni kız hikayelerini ve lise olayları hep eğlencelidir benim için. Ama ana karakterimiz olan Haley, o kadar itici geldi ki bana. Yani özenti ve boş bir karakterdi benim için. Dediğim gibi bu tarz bir kitapta elbette ki edebi bir yoğunluk arayamazsınız ama bu karakter bana gıcık geldiği için ve de okuldaki bütün popüler çocukların bunla tanışması gibi bir egoizmin bulunması belki de ben de okuma isteği bırakmadı. Mesela Öngörü Serisinde ki ana karakterimiz olan Evie ye de gıcık kaptığım için serinin sadece ilk kitabını okuyup bırakmıştım. O kız da fazla ön planda, fazla masumdu benim için. Sevmem o kadarını da. (yorumunu okumak isteyenler tık tık

Yani işlenen konu ve yan karakterler güzeldi bence ama işleniş kötüydü benim için. Hani ağızda tat bırakma diye bir olay vardır ya, işte bu kitapta o eksikti. Eğlenmedim bunun için aşırı mutsuzum :((

Kitapla ilgili söyleyebilecekleri bunlar belki ben bu kitap için uygun modda değildim ve o yüzden böyle hayal kırıklığına uğradım bilemiyorum. Eğer siz okuduysanız lütfen yorumlarda nasıl bulduğunuzu yazın :))


Spoiler!!


Ben zaten sadece bir son yaşadım kitapta o da patenci çocukla olası bir ilişkim olan mutlu bir sondu. Yalan yok, patenci çocuğu sevmiştim zaten. Yani bu benim için tatmin edici bir son oldu. Eh bu da benim için yeter de artar bile.



Spoiler sonu:

Kitap için söyleyebileceklerim bitti, fakat bu türle ilgili söyleyeceklerim var daha. Arkadaşlar normal şartlarda bu tür dünya genelinde çok örneği olan bir tür de olsa, ülkemizde fazla bulunmuyor maalesef. Hatta araştırmalarım sonucunda öğrendim ki, ülkemizde bu türün bir adı bile yok !! Ama rahat olun Bir Hayalperest iniz onu da aradı ve buldu:))

Bu türün orijinal adı: 'Choose Your Own Adventure' yani 'Kendi Maceranı Seç'. Bence gayet mantıklı bir isim. Ama umarım ülkemizde de bu tür yayılır ve elimizde Şahane Hataler dışında da seçenekler olur diyorum ve puan vermeye geçiyorum.

PUANIM: 
-artık puanlar konusunda acımasız olacağımı söylemiştim-











Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


!!!Bu yazıyı "Bir Hayalperestin Kütüphanesi" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, iznim olmadan alınmış, ÇALINMIŞTIR!!!



Yorumlar

  1. ay bu kitabı biliyom hani işte farklı yollardan gidebiliyon kitapta, bilmece gibi, sıkılmıştım ben daa. bi de evet ya yazı karakterini azcık büyütsenee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o kitap :) Tamam değiştircem yazıyı bu akşam :))

      Sil
  2. Katiliyorum deep e :) hele mobilde okumak icin büyütev lazim valla cok zorlandim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla buna rağmen yine de zahmet edip okuduğunuz için çok teşekkür ederim:)) Bu akşam değiştircem karakteri:))

      Sil
  3. Kitap müthiş ilgimi çekti. Ne güzel anlatmışsın. Mutlaka okuyacağım :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Sizi yeni buldum.İyi ki buldum dedim.Kitapların dünyasında buldum kendimi.Bu kitabı okumadım. Okunacaklar listeme ekleyeyim..Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ne kadar güzel sözler bunlar minnettarım. Beğendiyseniz ne mutlu bana :) Çok çok hoşgeldiniz :))

      Sil
  5. oh blogun havalanmış ferahlamış :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Aslında kitabın ilk yorumunu okuyunca şaşırdım. Nasıl yani dedim tek başlangıç ve ben seçeceğim hangi bölüme gideceğimi ilginç geldi.Hiç karşılaşmadım daha önce bu tür bir kitapla diye düşünüp aman dur alışveriş sepetime ekleyeyim diye içimden geçirirken yazının sonuna doğru olan yorumun beni direkten döndürdü :) Aman yok ben almiyim öyleyse ;)
    Yolun düşerse bana da beklerim geçerken bi soluklanıp, kahve içersin.Kahve içip bendeki kitap yorumlarına bakarsın. Laflarız kitaplardan, ordan burdan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar güzel olur ki:)) Serinin ilk kitabı bu kitabına nazaran daha güzel ilgilenirseniz öneririm :)) Şu anda ilk işim blogunuza uğramak olacak :))

      Sil
  7. Merhabalar,
    Burada bahsettiğiniz kitaplar ile aynı mantıkta çalışan bir uygulama/hikaye yazdım. Uygulamamın hem android hem ios sürümü bulunmakta (Adı: Senin Hikayen - Hayvanat Bahçesi Macerası). Son zamanlarda telefon ve tablet kullanımı artan çocukları bu alışkanlıklarından kolayca vazgeçiremiyoruz. O halde bunları kullanırken hem yeni şeyler öğrensinler, karar verme yetileri gelişsin hem de okuma alışkanlığı kazansınlar istedim. İnceler ve paylaşabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)) Öncelikle çocuklar hakkında ki düşüncelerinize tamamen katılıp, destekliyorum:)) Ayrıca bu türe ait kitaplar bizim edebiyatımızda neredeyse bulunmadığı için de sizin böyle bir işe girmeniz çok iyi olmuş, ellerinize sağlık:)) elbette ki müsait olduğum en kısa zamanda kitabınızı incelemeyi çok isterim.

      Sil

Yorum Gönder

- Arkadaşlar yorumsuz bırakmayın lütfen; ama kaba ve rahatsız edici kelimeler ve konularda da yorum yazmayın !
-Yorumlarınıza en kısa zamanda hep cevap vermeye çalışacağım :)

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *