Kitap Yorumu || Köken (Lux # 4) - Jennifer L. Armentrout

Okumaya doyamadığım ve hala serisini bitiremediğim serinin 4. kitabıyla Daemon ve Katy maceraya tam gaz devam ediyor.Bakalım sonu nereye varacak?



Kitabın Adı: Köken

Alt Başlık: Lux Serisi 4

Yazar: Jennifer L. Armentrout
Baskı Tarihi: Kasım 2013
Sayfa Sayısı: 408
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat
Orijinal Adı: Origin
Çeviri: Barış Emre Alkım
Dil: Türkçe
Yayınevi: Dex Yayınevi



Weather Dağı'nda işler çığırından çıktı, Kat yakalandı.
Artık onu bulmak için yaşıyorum.
Yoluma çıkan olursa.. yok ederim.
Onu kurtarmak için bütün dünyayı... yakarım.
Uzaylı ırkımı yeryüzüne... seveseve salarım.

Biliyorum, buradan kaçmamın ve Daemon'ı görmemin tek yolu, asimile olmuş gibi görünmek.
Kafam çok karışık, kime güveneceğimi, kötü adamların kimler olduğunu bilmiyorum.
Daedalus mu?
İnsanlar mı?
Yoksa Luxen'ler mi?

Daemon ve Katy hangi tarafta yer alacak; birlikte mi yoksa karşı karşıya mı savaşacaklar? 



Benim Yorumum: (Biraz fazla spoiler içerir) Aslında sevdim bu kitabı ama bitirmek için de çok çabaladım.Yani sevdim de sıkılıp, fazla da buldum da.İkilemde bıraktı beni yazar.

Olaylara kesinlikle doyuyor insan bu kitapta.Yazarın anlatımı güzeldi öncelikle yine ve sürpriz olarak da anlatımına doyamadığımız Daemon Black bu kitapta iki bölümden birini kendi ağzından anlatıyor yani kitapta iki anlatıcı vardı ve bu da insanı baya neşelendiriyordu.Ama o kadar çok şey oldu ki....


           "Tüm bunlara tek başına göğüs germene izin veremezdim"ellerimi kollarından aşağı kaydırdım ve dirseklerini avuçladım. "Hayatta yapamazdım biliyorum, yapmamı istediğin şey bu değil.ama ben bunu yapmanı istemiyorum.



Başını hafifçe iki yana salladı. "Peki ya ailen Deamon Senin.."
     "Sen daha önemlisin."Ağzımdan döküldüğü anda sözlerimdeki doğruluğu fark  
ettim.Geleceğimdi Katy benim.



En başta bir önceki kitap yüzünden merak içindeydim, malum Kat Daedalus un elindeydi.Ve kitap başladığında maalesef tıpkı Beth gibi o da işkencelere maruz kaldı.Kitabın daha başlarındayken yine Blake ortaya çıktı ve benim tepkim ayy yeter artık alın şunu kitaptan oldu.Ve bunun üzerine zaten benim gibi düşünen Katy onu öldürdü.Ben önce inanamadım ama ani de olsa artık haketmişti.

Yeni bir karakter geliyor kitabımıza ki ben bu karakteri çok sevdim.Adı: Archer ve o da dost çıktı ben zaten şüphelenmiştim Katy e sürekli iyi davranmasından.


      "Kendime mümkün olan en salakça şeyi söyledim. Bu karanlık tünelin sonunda ışık    olduğunu. Onun ardından da en beylik lafı getirdim. Her inişin bir çıkışı vardır. "


Bir de kitaba adını veren şu Kökenler var ve ne mutlu ki onlar da tam tahmin ettiğim şey çıktı yani mutasyona uğramışlarla, Luxen lerin melezi olan süper yaratıklar.Kusursuza oldukça yakın ve ürkütücü de olsa ben sevdim bu ırkı.Tahmin edin bakalım başka kimler Köken miş meğer?   Archer ve Luc. Ya zaten değişik olduğu için sevdiğimiz Luc karakteri klasik bir tip olamazdı.Sağolsun ki bu kitapta olan Archer ile dostluğu Kat i ve Daemon u Daedalus tan kurtardı.


"Anılarım, kapılar mühürlenip kapandıktan sonra bulanıklaşmıştı. Deamon'ın ayrılık sözcükleri her uyandığım an aklıma geliyordu. Seni seviyorum Kat. Hep sevdim. Hep seveceğim. Kapılar kapanırken bir tıslama sesi duyulmuştu ve ben, Arumla yalnız başıma kalmıştım."


Evet doğru duydunuz Daemon da Daedalus un elindeydi.Kahramanımız Kat o durumdayken elbette elleri bağlı beklemeyecekti.Hemen riskleri düşünmeden onların eline gitti.Ne aşık ama...

Her şey bir yana kurtulmuş olmaları insanı sevindiriyor Luc sayesinde gittikleri bir yerde bir bakıyor bizimkiler Thompson ailesi, Dee, Beth ve Dawson da geliyor.Çok güzel bir sahne daha.Sonra öğreniyoruz ki ailenin babası sayılan Mathew Daedalus a gizlice onların yerini haber veriyor ve bunun aynısı daha önce Dawson ve Bethany için de yapmış.Bunu okuduğumda ben bile hem şaşırıp, hem üzüldüm.Bunun üzerine Dawson direkt olarak onu öldürdü.Ama çok geçti çünkü Daedalus yola çıkmıştı bile.


"Kapılar kapandığından, Kat benden koparıldığından beri, otuz bir saat kırk iki dakika ve yirmi saniye geçmişti."


Tüm bunlar olurken hoşuma giden başka bir durum ise Archer ile Dee nin birbirinden hoşlanmasıydı.Ama maalesef Dee nin bilmediği bir diğer durumda Köken lerin akıl okuyabilme yeteneğiydi.Dee ne kadar rezil oldu siz tahmin edin.

Ayrıca artık sahte kimlik kullanmak zorunda oldukları için Luc onlara yeni kimlikler ayarlıyor.Bilin bakalım Katy ve Daemon un yeni isimleri ne?  Anna Whitt ve Kaidan Rowe :D:D:D Wendy Higgins in Sweet Trilogy sinin iki ana karakteri. Okurken resmen gülme krizine girdim yaa.Sevdiğim iki serinin böyle bir noktada ortaklaşması çok güzel oldu gerçekten.Daemon Kaidan ın kitapta şehvet nefili olduğunu öğrenince ne kadar seviniyor tahmin edin :D
Bir de ikilimiz herkesten gizli evlenince resmen mutluluk gözyaşları aktı gözümden.

Gelelim Daedalus a, ekibimiz kaçmaya başlıyor ama maalesef her yerde Daedalus adamları kol gezmeye başlayınca...Sıkı durun işte bomba geliyor: Luxen leri insanlara göstererek Daedalus a engel çıkarmaya başlıyorlar.Ya çok büyük olay artık insanlar Luxen leri biliyor ve Daedalus bunun üzerine saldırıya geçti büyük bir savaş başladı.Maalesef bir kitap klasiği olarak bir savaş varsa kayıplarda olur ama bu seferki kayıplar beni şahsen bir üzdü yaaa.Luc un en yakını olan Luxen Paris, Luc u kurtarırken öldü.Sonra Andrew öldü, bunu gören Ash artık dayanamayıp, Beth e gelmek üzere olan saldırının önüne geçerek kendini feda etti.Bunların hepsi üst üste olurken ben resmen ağlayacaktım yaa ölmek zorunda illa birileri ?

Neyse kurtulduklarında Luc un gizli bir evine gittiler ve gece olduğunda ani ışık patlamaları eşliğinde 1 ton Luxen dünyaya geldi.Kitabın başında Daedalus Katy e dünyayı ele geçirmek isteyen Luxen ler den bahsetmişti ve olanlar bunun aynısıydı.Bir anda Daemon Dee ve Dawson Luxen formuna dönüşüp onlara doğru gidiyorlar.....Ve SON.Yani bu kadar heyecanlı bir yerde bittiğine inanmak güç ama kitap klasiği naparsın işte.Bu son bana bir önceki kitap olan Opal in sonunu hatırlattı.İkilimiz yine ayrılıyor...

Bu kitapta merakta kaldığım diğer nokta Luc; Katy ve Daemon ı Daedalus ta bulunan LH-11 adlı ilaç karşılığında çıkardı.Luc bu ilacı neden istiyor ki?

Bu seriyi sevmemin nedeni Daemon ve Kat in (özellikle Daemon) okurken sürekli sırıtmanıza sebep olması.Bir çiftin bu kadar dert arasında yine de güldürebilmesi güzel şey valla.Bu kitabı da yine kesinlikle öneriyorum kaçırmayın.Ve sözde kısa yazacaktım yine baya uzatmışım....


Seri sıralaması:

1- Obsidiyen
2-Oniks
3-Opal
4-Köken
5-Direniş


Puanım:






Bu yazıyı "birkitapolsam.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!


Yorumlar

  1. Aynen ya sırf komikler bir de Daemon egosu diye bir olayı da unutmamak gerek tabii:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

- Arkadaşlar yorumsuz bırakmayın lütfen; ama kaba ve rahatsız edici kelimeler ve konularda da yorum yazmayın !
-Yorumlarınıza en kısa zamanda hep cevap vermeye çalışacağım :)

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *