Kitap Yorum || Ateşi Yakalamak (Hunger Games # 2) - Suzanne Collins

Efsanevi serinin ikinci kitabıyla her şey alt üst olmaya devam ediyor. Ben bu kitapta neredeyse şok geçirmeye alışıyordum zannetmeye başlamıştım ki sonunu okuyunca asıl şok neymiş öğrendim :D:D:D:D
Özgün Adı: Catching Fire
Tür: Distopta, Aşk, Macera
Sayfa: 407
Çevirmen: Sevinç S. Tezcan
Seri:Açlık Oyunları-2
Basım Tarihi: 2009
Yayınevi: Pegasus Yayınları

Capıtol mutsuz, huzursuzluk artıyor, ateşle dans eden kız bir kıvılcım yaktı,
yerin altından yükselen isyan şimdi patlama noktasında!

Kıvılcımlar parlıyor, alevler yayılıyor ve capıtol intikam istiyor.


"Açlık Oyunları Serisi, insanı meraktan çatlatan, gerilim dolu, müthiş akıcı ve inanılmaz sarsıcı… Elimden bir türlü bırakamadım. Bağımlısı oldum!" 
Stephen King

Sabırsızlıkla çıkmasını beklediğim fenomen kitap Açlık Oyunları'nın devamı olan Ateşi Yakalamak kitabını erkenden okuma fırsatı buldum.. Benim yüksek beklentilerimi haklı çıkartmakla kalmamakla birlikte bunun çok üstüne çıktı. Bu kitap Açlık Oyunları kadar heyecanlı fakat daha bir yürek burkucu çünkü zaten karakterleri tanıyorsunuz, zaten onlarla birlikte zorluklara göğüs germiştiniz. Suzanne hikayenin gerçekleştiği yerleri ummadığım yerlere taşımış ve o bu çok zor yerleri seçmekten hiç çekinmemiş. Olağanüstü. Bu kitabı okurken uykunuzu erteleyeceksiniz. Çıktığı andan itibaren listeleri altüst edecek. Tavsiyem o sabah için hazırlanın ve takviminizi ona göre ayarlayın.
Stephenie Meyer

"Zekice kurgulanmış ve çok akıcı bir kitap… Büyüleyici."
John Green

"Bilimkurgu, heyecan, gerilim ve aşkın muhteşem bir karışımı."
USA Today

"Nefes Kesiyor"
Publisher Weekly

"Aksiyon, Entrika, Aşk. Kesinlikle mükemmel."
Kirkus Reviews


Yorumum:
Katniss ile Peeta arasında ki karışık ilişki kaldığı yerden devam etti tabii ki de. Aşık oğlan Peeta aşkı için fedakarlığa devam ediyor. Gale ise tüm karizmatikliği ile Katniss aklını karıştırmaya devam ediyor :):):):) Katniss ise önlerinde ki şampiyonlar arasında düzenlenecek olan 75. Açlık Oyunları ndan Peeta ile sağ çıkmak için ne gerekirse yapmaya hazır. Ama asıl büyük durum ise nsanlar artık uyandı ve Capitol un sonunu getirmek için birleşmeye başlıyor, onların ilham kaynağı ise Alevler İçindeki Kız.







Kendi düşüncelerimden oluşan fragmandan sonra (~_~) Yoruma geçeyim: bence kitap oldukça heyecanlı ve sürükleyiciydi. Kurguya bir kez daha hayran oluyor insan.

Açıkçası ben bir Gale taraftarıyım ama Peeta yı da severim hani iyi çocuk. Yani Katniss in çilesi gerçekten büyük ona hak veriyorum; ama yine de yaptığı tercihler sinirimi bozmuyor da değil. Bu kitapta Oyunlardan dolayı yeni karakterler giriyor ve ben aralarından tabii ki de en çok Finnick Odair ı seviyorum ve bu konuda yalnız olmadığımı biliyorum :):):) Joanna sert ve ters köşe bir karakter olduğu için fazla güvenemiyorsunuz ama bir güven de söz konusu. Deha ikili ise yine favorilerim arasına girdi sahanın bir ssat mantığı olduğunu çözerek.

Oyun başlamadan hemen önce Katniss a düşman olan, onun ölmesini isteyen Başkan Snow un emri ile Cinna işkence görünce aklıma takıldı nasıl olur böyle bi şey diye :( Üstüne üstlük oyun başlayınca Peeta dan zavallım az daha ölüyordu bir heyecan da oradan geldi. Oyunun oynandığı platformun aslında dev bir saat olması tek kelimeyle DAHİCEYDİ. Yazar bence sırf bu fikir için ödül almalı. Fantastik bir hayal yaa.

Kitabın sonu ise koca bir soru işareti oldu ben ve Katniss için. Meğerse herkesin gizliden gizliye bir planı varmış ve bu arada mıntıkalar mahvolmuş durumda imiş. Gizli 13. Mıntıka efsanesi de canlandı ve en son Katniss ve arkadaşları oyundan kaçırılıp 13. Mıntıka ya götürüldü. Bir şok daha Peeta maalesef düşmanın elinde kaldı....

Waovvvvv işte son böyle yazılır diye bir ders vermiş bence herkese yazar. Tek kelimeyle muhteşem bir kitaptı, üçüncü kitaba hızlı bir davetiye yollamış yazar.

Puanım:





Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


Bu yazıyı "birkitapolsam.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!


Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *