Kitap Yorumu || Uyumsuz (Divergent # 1) - Veronica Roth

"Uyumsuz kitabının anlattığı dünya, her biri belirli bir erdemi yaşamaya adanmış  beş topluluğa bölünmüş bir distopyadır: Dürüstülük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik."

Puanım: 8/10
Herkese Merhabalar!! Geçen gün ani bir kararla içimde ukte kalan serileri okumaya karar verdim bu yıl içinde, onun gazıyla ilk okuduğum kitap da dün paylaşmayı düşündüğüm ama ışık yüzünden fotoğrafını çekemediğim ve birçoklarınızın da bayıldığını bildiğim Uyumsuz oldu. 👏🏻

Kitapta başta da yazdığım gibi 5 erdem üzerine insanların topluluklara bölündüğü ve bu sayede barışın sağlanıldığına inanılan bir evrende, insanlar 16 yaşına bastığında bir çeşit karakter testine girerek ağır basan yönünü ortaya çıkarıyor ve bu doğrultuda kendini bir topluluğa adıyor. Hikaye anlatıcımız (anlatım demişken yazar romanlarda alışık olduğumuz -di'li geçmiş zaman ile anlatım yapmak yerine şimdiki zamanı tercih ettiği için başta biraz afalladım, adapte olduktan sonra ise anı yaşıyor gibi bir etki yaratmasından ötürü hoşuma gitti) ve hâliyle ana karakterimiz olan Beatrice de bu sınava giren adaylardan biridir. Ve sınav sonucu beklediği gibi çıkmayınca işler onun için bir çıkmaza giriyor.

Az çok takip ediyorsanız bilirsiniz, ben distopya türüne aşık biriyim. Hoşuma gitmese bile farklı bir saygı duyarım distopik eserlere. Çünkü bu türün özünde bir yanlışa eleştiri vardır ve bu da hikayeyi daha derin hâle getirir, bir mesaj verir. Genelde kurulu olan düzene çomak sokan karakterlerin de  gerçek birer amaçları vardır. Bu sebeple kitabı kafadan pozitif bir önyargıyla okumaya başladım. Filminden bir iki sahneyi TV'de görmüştüm ama konudan haberim yoktu, bu sebeple bunca asır spoiler yemediğim için kendimi kutluyorum. 😅

Kurulu düzene, 5 erdem temasına bayıldım, güzel düşünülmüş gerçekten. Olayların bolluğu, gidişat çok çok yerindeydi. Ana karakterimizin 16 yaşında olmasını da sonuna kadar hissettim (artık yaşlandığım gerçeği) ama yine de isyankar ve sorgulayıcı yapısını, bencilliğini sevdim. Gerçek bir insan gibi davranışlar sergileyen karakterleri severim. Belki okuduğum ilk young-adult distopya serisi olduğu içindir ama okurken sık sık aklıma Hunger Games geldi. Ama yanlış anlaşılmasın benzerlik yok iki seri arasında. 😄 Yan karakterler arasında en sevdiğim Uriah oldu sanırım, tam sahiplenip evde beslemelik bir karakterdi, Tori de baştan sona harikaydı. Genel olarak Cesurluk insanlarının hepsi de okuması eğlenceliydi hatta -Bilgelerin aksine 😑. Kısacası bir giriş kitabı için (hele o muhteşem düşünülmüş sonuyla birlikte) dolu dolu bir kitaptı.

Gelelim benim için en bir güzel noktaya: Dört aka Four aka Cesurluk topluluğunun biricik gözde evladı. O kadar dengesiz davranan bir karakter ki tüm bölümlerini istisnasız heyecanla okudum. Belirsiz, gizemli, Allah'ın cezası karakterleri okumaya bayılırım zaten, Dört de öyle bir karakterdi. ✍🏻 Tris'e karşı tutumunu, hareketlerini okumak keyifliydi, iki karakter arasındaki kimyayı çok başarılı yansıtmış yazar tebrik ederim. 👏🏻 Sonda yaptığı ters köşe de efsaneydi. Merakla en kısa zamanda serinin diğer kitaplarını da okuyacağım! 🌟

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *