Yeni Yıl Kararlarım: Maratonlar & Okuma Hedefleri

 Herkese Merhabalar!! Bilirsiniz yeni yıla girerken, yeni bir başlangıç heyecanıyla kararlar almak adettendir. Ben de her zaman bir yeni yıl kararları alır, kendimce hedefler belirler, bu fırsatı değerlendirmeye çalışırım ^^ 

Bu yıl daha tutarlı ve zorunlu bir liste yaptım kendime. Bu kararların bir kısmı da okuma ve boş zamanı değerlendirme ile ilgiliydi elbette. Bu nedenle aldığım kararların bir kısmını, size de faydası dokunur belki diye sizlerle paylaşmak istedim.


1. MARATONLAR

Geçtiğimiz yıl boş zamanımı sosyal medya vs. gibi birçok şeyle öldürüp sonrasında da hep pişman olduğum ve izlemek ve okumak istediklerimin sayısı erteleyip durduğum için dağ gibi biriktiğini fark edince kendimce radikal bir karar aldım: Bu yıl her ay minimum bir maraton yapacağım. Şimdi 'maratondan kastın nedir Hayalperest' dediğinizi duyar gibiyim, hemen açıklayayım onu da. Seçtiğim belirli bir tema üzerinden (özellikle merak edip ertelediğim veya hiç denemediğim şeyleri kapsayan) her ay beni çok da sıkmayacak bir görev alıp gerçekleştireceğim. Bunun için de 20'nin üzerinde maraton belirleyip hepsini bir kağıda yazdım. (Hatta bazılarının altına #tekrarlı kart# olarak etiketlendirdim, çünkü bazı görevler yıl içinde üst üste olmamak şartıyla birden fazla kez yapılabilir şekilde. Bu nedenle o kağıtları çeksem de kavanoza tekrardan koyacağım.) Daha sonra bu kağıtları katlayıp bir kavanoza doldurdum, her ay en az bir kere bu kavanozdan bir kağıt çekip, kağıttaki görevi tamamlayacağım. Bu sayede boş zamanımı verimli ve eğlenceli bir şekilde doldurmuş ve de ufkumu genişletmiş olacağım. Merak edenler için bu bahsettiğim maraton görevlerinden bazılarını örnek olarak yazayım:
K-Drama Maratonu: 1 ay içinde 3 k-drama bitirmeniz istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Fantastik Maratonu: 1 ay içinde 1 adet fantastik roman okumanız ve 3 adet fantastik film izlemeniz istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Animasyon Maratonu: 1 ay içinde 5adet klasik animasyon filmi izlemeniz istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Süper Kahraman Maratonu: 1 ay içinde 5 adet süper kahraman temalı film izlemeniz istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Sit-Com Maratonu: 1 ay içinde 1 sit-com dizisinin tamamını (veya uzunsa yarısını) izlemeniz istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Matrix Maratonu: 1 ay içinde Matrix serisini tamamen izlemelisiniz.
Belgesel Maratonu: 1 ay içinde 4 adet belgesel (seri hâlinde ise 2) izlemeniz istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Anime Maratonu: 1 ay içinde 10 adet anime bitirmeniz istenmektedir (uzunsa minimum 5 adet). [#Tekrarlı Kart#]
Dizi Maratonu: 1 ay içinde seçtiğiniz bir diziye sıfırdan başlayıp bitirmeniz istenmektedir (bu dizi daha önce hiç izlemediğiniz bir ülkeye ait olmak zorunda). [#Tekrarlı Kart#]
Uzay Maratonu: 1 ay içinde seçtiğiniz herhangi bir uzay temalı seriyi (kitap/dizi/film olabilir) tamamlamanız istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Çocuk Klasikleri Maratonu: 1 ay içinde seçtiğiniz 5 adet çocuk klasiği kitabı okumanız istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]
Seri Maratonu: 1 ay içinde minimum 3 kitaptan oluşan bir kitap serisini okumanız istenmektedir. [#Tekrarlı Kart#]

Maratonlar hakkında söylemek istedikleri şimdilik bu kadardı, daha fazlası için her maraton sürecinin sonunda burada yazdığım yazıları veya bookstagram hesabımı takip edebilirsiniz :)

2. OKUMA HEDEFLERİM

Hepiniz 'Yıllık Okuma Hedefi' tabirine aşinasınızdır. Goodreads, 1000Kitap gibi birçok okur platformunda veya bireysel olarak belirleyip, takibini yapabileceğiniz bu listeler, oldukça teşviklendirici ama maalesef ben hiçbir zaman bu listelerime uyup takibini sağlamadım. Düzensiz bir okurum, sanırım en büyük problemim de bu. Dönemsel olarak çok okuyabiliyor veya hiç okumayabiliyorum. Kitap okuma alışkanlığı aşılanarak büyümeme rağmen, bu dağınıklık başıma bela olmaya devam etti hep. İşte bu 'yeni yıl' kararlarımdan biri de bundan kurtulmak. Günde min. 15 dakika da olsa okumadan uyumayı yasakladım kendime 😆. Zaten bireysel gelişim için de bu kadarına ihtiyacımız var, bu sebeple kendimi çok umutlu hissediyorum bu konuda. Aynı şekilde bunun yaratacağı sonucu da merak ettiğim için kendime spesifik bir okuma hedefi belirlemedim, bakalım bu alışkanlığı edinerek bir yılda yıl kaç kitap okuyabilirmişim görmek istiyorum.

Bugünlük benden bu kadar, bir sonraki yazıda görüşmek üzere ;)

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *