Mim || Okuma Zevkin Nasıldır?

Evettt, sezona yavaş yavaş giriş yaparken blogger dostlarımın da yapmasını içtenlikle isteyeceğim bir Mim le karşınızdayım. Benim mime çevirdiğim etkinlik dünya çapında ünlü olan bir yabancı blogda gördüm ve neredeyse birebir çevirmeye çalışarak blogum da yapacağım. (Korkmayın korsan mim değil kendisi isteyenlerin rahatça alabileceğini belirtmişti :)Ben sorulara bayıldım ve cevaplandırmak için sabırsızlanıyorum. Ee hadi başlayalım o zaman :)





1- Karton Kapaklı kitaplar mı, Ciltli Kitaplar mı?

- Her ne kadar ülkemizde fiyatında sınırsızca bir artış olsa da, ciltli kitaplar diyorum. Onlar böyle çok özel geliyor bana.



2 - Harry Potter mı, Yüzüklerin Efendisi mi?

- Tabiikiii de Yüzüklerin Efendisi. Ben zaten J.R.R. Tolkien hayranıyım. Her ne kadar da Hogwarts benim hayalimdeki okul kavramına birebir uysa da, Orta Dünya diye bir olgu var ve açıkçası elfleri görmek daha büyük bir hayalim :D



3- Eski Kitap Kokusu mu, Yeni Kitap Kokusu mu?

- Açıkçası tercih olarak yeni kitapları daha çok sevsem de, koku olarak bence ikisi de çok güzel. Ama eski kitapların kokuları daha maziyi çağrıştırdığı için galiba eski kitap kokuları diyorum ;)



4- Stephen King mi, RL Stine mi?

- İkisine karşı da nötrüm ama Stephen King in eserleri bana daha ilgi çekici geliyor.



5- Bilim Kurgu mu, Fantastik mi?

- Ben paranormal demek istiyorum. Çünkü ne fantastik de ne de bilim kurgu da 'Kötü Çocuk' diye bir kavram yok maalesef. Varsa da bir Patch Cipriano havalarında değiller. Bu nedenle paranormal diyorum. Ama filmler için sorulmuş olsaydı bu soru o zaman sanırım Bilim Kurgu derdim :))
-bu arada yazarınızın hala kötü çocukların varlığına olan inancı ve hala onları beklediği doğrudur :D-



6- İçeride Okumak mı, Açık Havada mı?

- Ben zaten normal şartlarda da içeri insanıyım. Kaldı ki dışarıda ki hem gürültü hem de kitabın pislenme olasılığının yüksek oluşu -birkaç kez yaşadım :((- kesinlikle içeride okumak gerektiğini gösteriyor.



7- Alacakaranlık mı, Grinin Elli Tonu mu?

- Zaten Grinin Elli Tonu nun çıkma sebebi Alacakaranlık olduğuna ve ben de erotizimden ziyade aşk okumayı tercih ettiğime ve de vampirleri çok fazla sevdiğime göre bu soruya vereceğim cevap zaten çok belli. (Yazarınızın tam bir Twihard olduğunuda unutmamak gerek)



7- İnternet Üzerinden Kitap Satın Almak mı, Kitapçıya Gidip Almak mı?

- Her ne kadar internet üzerinde ki indirimler çok cazip olsa da, bir kitapçıya gidip o kitapları eline almanın verdiği his çok güzel. Hem de internette saatlerini harcarsan göz sağlığın bozulur ama kitapı da saatlerce kitapların arasında dolaşmanın hiç bir zararı yoktur :)



8- Muhteşem Gatsby mi, Çavdar Tarlasında Çocuklar mı?

- Utanarak söylüyorum ki iki kitabı da okumadım. Ama Muhteşem Gatsby kitabı filme de çevrilmiş ve başrolünde Leonardo DiCaprio oynuyor olduğu için hakkımı Muhteşem Gatsby den kullanacağım *-*



9- Kurgu mu, Kurgusal Olmayan Düz Yazı mı?

- Sizce? Adı Bir Hayalperest olan bir insan evladı sizce buna ne cevap verir?
Geç bu soruyu...



10- Ayraçlar mı, Kenar Kıvırmak mı?

- Kenarı kıvrılmış bir kitap görünce cin çarpmışa benzediğimi söylemiş miydim?



11- Doktor Seuss mu, Roald Dahl mı?

Bence ikisi de muhteşem çocuk kitabı yazarı olan bu iki yazarlar arasında tercih yapmak zor. Ama ben Roald Dahl dan yana kullanıcam çünkü: Charlie' nin Çikolata Fabrikası.



12- E- Kitap mı, Sesli Kitap mı?

- Birçok kere e-kitap okudum ama buna karşın sesli kitap okumayı hiç denemedim. Zaten genelde Türkçe formatta yok benim sevdiğim kitaplar. İngilizce dinleyebilirim ama türkçe varken üşenirim :(( Ama düşününce ilk tercihim tabikide normal kağıttan kitaplar. Fakat ondan sonraki tercihim denememiş olsam da sesli kitaplar çünkü. E-kitaplar da yine göz sağlığına zarar verme olasılığı çok yüksek!



Evet arkadaşlar bir Mim in daha sonuna geldik. Özlemişim mim yapmayı herhalde çünkü yakın zamanda yine bir tane daha yapmıştım. Bu arada mimi isteyen herkesi etiketliyorum, alın alın yapın :)) Ama yapınca bana da haber verin çünkü okumak için sabırsızlanıyorum :))
Sizin bana katıldığınız veya katılmadığınız noktalar varsa yorumlara yazmayı unutmayın!!!








Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


!!!Bu yazıyı "Bir Hayalperestin Kütüphanesi" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, iznim olmadan alınmış, ÇALINMIŞTIR!!!



Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *