Seri Yorumu || Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer - Kerstin Gier (Edelstein Trilogy)

Herkese merhaba, hiçbir fikrim olmadan, hazır elimin altında tüm seri var diye okumaya başlayıp tüm kitaplarını okuduğum Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisinin genel bir toplu yorumuyla sizlerleyim. Uyarı: Seri hakkında yorum yapacağım için okumayanlar için SPOILER İÇERİR!

Puanlama:
• Yakut Kırmızı 9/10 
• Safir Mavi 9/10 
• Zümrüt Yeşil 9/10

Zamanda yolculuk konusu defalarca işlenmiş olsa da bunu genetik yollarla işleyen bir kurguyla ilk defa karşılaştım. Açıkçası yazarın mantığını sevdim. Kendine has yollarla sürükleyici bir seri çıkarmış ortaya öyle ki hiçbir kitapta temponun düşüşe geçtiğini hissetmedim.

Ana karakterlerimiz Gwen (bazen o kadar sünepe ve burnunun ucunu göremiyordu ki deli oldum) ve Gideon'un (bu çocuğa da bir güvenemdim başta, sonradan sevdirdi kendini) birlikte yazılan kaderi, yine Lucy ve Paul ile kesişen yolları güzel düşünülmüştü. Ortaya epik bir aşk hikayesi çıkarılmış (ki ben böyle kader oyunlarını kurguda görmeye bayılırım)

Yan karakterlerin çokluğu ve buna rağmen çoğunun yüzeysel kalmayışı da yine yazarın başarılı anlatımından kaynaklıydı.

Genel olarak geçmişe gittikleri sahnelere, olaylar içinde sürekli olarak bir gizem oluşu ve zaman kavramının kafa karıştırıcılığı çok eğlenceliydi, bayıldım! Türüne rağmen (young-adult) son derecede bilgilendirici, eğitici bir seriydi hatta😀.

Özellikle serinin ikinci kitabı Safir Mavi, üzerinde çok düşünmek zorunda kaldığım detaylarla dolu bir kitaptı.

Değinmek istediğim bir diğer konu da Xemerius adındaki sevimli iblis! Evet evet, hayatımda ilk kez bir iblisi sevimli ve müthiş buldum bu seri sayesinde.😈

Son kitap Zümrüt Yeşil aslında gayet tahmin edilebilir bir sona sahipti. Ayrıca seri boşluklarla bitti, aklımda tonla soru kaldı. Veda edemedim yani seriye kafamda deli sorularla bir başıma kaldım. Ama yine de başarılı duygusal bölümler ve yazarın hayal gücüne duyduğum hayranlık sebebiyle 9 puan verdim. (Yoksa hakkı 7,5 falan kesinlikle çünkü bu kitapta bir özensizlik vardı.)

Son olarak serinin güzelliklerinden biri de okurda klasik (özellikle Shakespeare) okuma isteği uyandırması ki okuyanlar bana bu konuda hak verirler.


Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)


Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *