Kitap Yorumu || Charlie'nin Çikolata Fabrikası & Charlie'nin Büyük Cam Asansörü - Roald Dahl

 Herkese merhabalar :) Bugün sizlerle en sevdiğim kitap ve varlığını çok sonradan öğrendiğim devam kitabının yorumlarını yapmaya geldim. Charlie'nin Çikolata Fabrikası benim için çok özel ve anlamlı bir kitaptır. Hayalperest bir insan olarak beni en çok tatmin etmiş eserdir kendisi, ayrıca elimden geldiğince de çok kişiye ulaştırmaya çalışırım ki herkes faydalansın istiyorum bu eşsiz hayal gücünden. Yıllardan sonra burada yorumunu hiç girmediğimi farkedip ufak çaplı bir şok yaşadım. Bay Wonka duysa, beni çoktan Umpa Lumpalarıyla fabrikadan atmıştı.

Neyse geç olsun güç olmasın deyip yoruma geçiyorum :)

1. Charlie'nin Çikolata Fabrikası - Roald Dahl
Dünyanın en büyük ve en gizemli çikolata fabrikasının sahibi Willy Wonka birgün fabrikasında gezdirip büyük bir ödül vermek için 5 şanslı çocuğa davetiye vereceği haberini verir. Bu çocukları ise Wonka Çikolataları'na gizlenen 5 bilet ile seçeceğini söyler. Ailesi maddi açıdan çok zorluk çeken küçük Charlie'nin en büyük hayali ise o fabrikanın içini bir kez de olsun görebilmektir.

Puanım: 10/10
Bence bu kitabı genç yetişkin farketmeksizin tüm herkes hayatında bir kere okumalı.❤ Kitap hem çok güzel mesajlar içeriyor ve hem de o kadar muhteşem bir hayal dünyasına götürüyor ki...

Üstelik de tüm bunları bir çikolata fabrikasında gerçekleştiriyor.😍 Fabrikanın her bir detayı o kadar masalsıdır ki kendinizi o çikolata kokusunu almaya çalışırken bulursunuz okuduğunuzda.

Baştan sona her şeyiyle kendine aşık eden bir kitap bu benim için. 💛 Bay Willy Wonka tarihe geçmesi gereken ikonik karakterlerden biridir benim için. Ayrıca filmin uyarlamasında (ikinci versiyon olan) kendisini Johnny Deep'in canlandırması da harika bir seçim.😃 Bu arada film demişken kitabın bahsettiğim filmi de izlediğim en güzel filmlerdendir.♥

2. Charlie'nin Büyük Cam Asansörü - Roald Dahl 
Çikolata fabrikasına kavuşan Charlie, Joe dede ve Bay Wonka'yla birlikte ailesini de yanına alarak büyük cam asansöre atlar ve kendini hayal dahi edemediği bir maceranın içinde buluverir.

Puanım: 9/10
Sürekli söylüyorum yine söyleyeyim Charlie'nin Çikolata Fabrikası benim en sevdiğim kitap. Doğal olarak bu devam kitabı beğenimi onun kadar kazanamadı ama bu, bu kitabın da harika olduğunu değiştirmez. Willy Wonka tahtını her satırda daha da sağlamlaştırdı resmen. Olaylara Amerika Hükümeti ve Congolozlar bile dahil olunca, şok içinde okudum dersem yalan olmaz.

Yazar yine alt metinlerle ve kendine has üslubuyla hem eğitici hem de eleştirel bir hikaye anlatıcılığına bürünmüş. Yaptığı altı dolu şakalarla da hikaye boyunca güldürmüş. Tabi yazarı böylesine iyi kavrayabilmemin sebebi, çevirinin Celal Üster'in elinden çıkmış olmasıydı. Baştan sona büyük incelikle tamamlanmış eser.

Bu seriyi çocuk kitabı diye düşünüp okumadıysanız, lütfen okuyun. Böylesine renkli bir hayal gücünden kendinizi mahrum bırakmayın diyerek yorumumu da sonlandırıyorum.

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *